Twitter d'Angel Nieva

dimecres, 18 de febrer de 2009

Desastres tecnològics. Valorem realment el risc a les nostres empreses?

Segons un informe de la consultora Gartner Group, 2 de cada 5 empreses que pateixen un desastre tanquen el seu negoci en el termini de 5 anys.

Aquesta dada, juntament amb un altre de Fortune 500 on s'indica que només el 45% de les empreses té desenvolupat un Pla de Continuïtat de Negoci (BCP), ens fa pensar cada dia més en què la previsió dels possibles desastres és necessària, per no dir obligatòria, en qualsevol àmbit empresarial, ja sigui una multinacional o bé sigui, com la majoria del nostre teixit empresarial, una PIME. I no només per evitar el risc associat al negoci, sinó per aprofitar-a més dels diferents serveis associats que milloraran el nostre negoci i la nostra estratègia empresarial.

Els Centres de Dades han evolucionat i han passat de ser un aliat tecnològic a convertir-se en un aliat del negoci. I és aquí on estan aportant solucions, avantatges i millores substancials adaptant-se a tots els àmbits empresarials existents, a l'hora d'elaborar plans de recuperació davant desastres, allotjar la infraestructura tecnològica dels seus clients amb totes les mesures de redundància i alta disponibilitat possibles per evitar desastres, i assegurar la seguretat de les dades dels seus clients amb un molt alt nivell de qualitat i confidencialitat.

Aquesta evolució també està provocant la creació de nous serveis, com ara, la recollida d'informació digital (cintes de còpies de seguretat, discs durs portàtils o qualsevol mitjà físic amb informació digital), per realitzar la seva emmagatzematge a les cambres cuirassades del Centre de Dades, permetent d'aquesta manera als seus clients complir d'una manera ràpida i transparent amb la LOPD. Un altre dels nous serveis que s'ofereix actualment és la recollida de documentació crítica en paper, per dur a terme la seva custòdia en el Centre de Dades o bé realitzar una destrucció controlada i de forma segura d'aquesta documentació.

La qualitat de l'externalització tecnològica està augmentant, sobretot a causa de l'alt nivell de servei que els Centres de Dades actuals ofereixen, i és hora de plantejar-se a nivell empresarial aprofitar aquesta oportunitat, per poder així complir amb els nostres objectius i metes amb èxit i dur a la nostra empresa a l'excel·lència.

Cap comentari: