Divendres. 3 de la matinada. Sona el telèfon mòbil. Miro la pantalla. Nova York. Despenjo. M'informen que el comitè de direcció de la multinacional per la qual treballo com a Director Executiu ha decidit comprar a una multinacional asiàtica del mateix sector per poder entrar en aquest mercat sense les conseqüents barreres culturals i idiomàtiques habituals, i d'aquesta manera, també incrementar el volum de facturació abans que finalitzi l'any. Em necessiten el dilluns a primera hora a Nova York per formalitzar els detalls de l'acord. Per tant, el proper dilluns a primera hora hauré d'estar a la seu de la companyia a Manhattan. M'indiquen que ja m'han enviat per email la reserva de vols i hotel. Un altre diumenge de la meva vida viatjant ...
Pertanyo a la Generació 24x7. La generació que mai dorm. La generació responsable de tots aquells negocis que tampoc dormen en un món globalitzat que exigeix estar contínuament despert tant física com psíquicament per si sorgeix algun problema a Londres, apareix una nova oportunitat de venda a San Francisco o et truca un client enfadat des de Tòquio .. Per poder prendre qualsevol decisió en qualsevol moment.
Hi han hagut diversos factors que han donat lloc a la Generació 24x7. El primer d'ells, la globalització, ha provocat que el mercat per a moltes empreses hagi passat de local o nacional a internacional. I el passar a un mercat internacional significa adaptar-se, a part de a temes legals, a cultures noves i també a horaris per poder oferir serveis a la major part del món.
Un altre dels factors, que al mateix temps és complementari del primer, és la millora en les comunicacions i internet. Actualment a través d'un portal web qualsevol dels teus clients pot obrir una incidència al teu departament tècnic, la teva empresa pot vendre durant tot el dia i la nit a través del seu portal de comerç electrònic, podem rebre emails, llegir-los i respondre a qualsevol hora gràcies als smartphones, blackberries i tablets existents i podem mantenir videoconferències de qualitat a qualsevol hora amb qualsevol part del món.
Les empreses que han entrat en aquest nou model de negoci han passat d'un horari estipulat a un horari global. Però no es limita únicament a les direccions de les companyies per donar resposta ràpida a temes de negoci. En empreses tecnològiques o empreses amb un fort component tècnic, quants professionals es troben de guàrdia cada nit per resoldre incidències, ja siguin de clients o internes? Milions de persones al món pertanyem a la Generació 24x7. No tenim una descripció única. Només ens uneix dos conceptes. El primer, el "24x7". El segon, la "continuïtat de servei i negoci". Si vostè compleix aquestes condicions, si se sent identificat, benvingut a la generació 24x7.
4 de la matinada. Sona el telèfon mòbil de nou ... Miro la pantalla. Xangai ...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada